5+1 λόγοι να δοκιμάσεις τη μέθοδο Pilates

Η αυθεντική μέθοδος Pilates αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα εναλλακτικής άσκησης παγκοσμίως, με πολυάριθμους πιστούς ασκούμενους, κάθε φύλου, ηλικίας, κατάστασης υγείας και αθλητικής εμπειρίας, που βιώνουν στην πράξη την αποτελεσματικότητά της.

Αν δεν έχεις κάνει μέχρι τώρα Pilates, υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι που θα σε πείσουν να το δοκιμάσεις και να απολαύσεις τα μοναδικά οφέλη που μπορεί να σου προσφέρει.

1) Ισορροπημένη εκγύμναση: Με το Pilates γυμνάζεις όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος, ακόμα και τις πιο μικρές και βαθιές έως τις πιο επιφανειακές. Με τη συστηματική εκγύμναση θα πετύχεις τη δημιουργία ενός πιο υγιούς, γυμνασμένου, δυνατού και ευλύγιστου σώματος με συμμετρικά ομοιόμορφα δουλεμένους μυς, απαλλαγμένους από περιττό όγκο και βραχύνσεις.

2) Πρόληψη και αποκατάσταση: Οι ασκήσεις Pilates βοηθούν στην αρμονική εξισορρόπηση του μυϊκού συστήματος και στην αντιμετώπιση ανισορροπιών που μπορούν να επιφέρουν χρόνιους μυοσκελετικούς πόνους και κακή στάση σώματος. Βοηθούν επίσης στην καλή σταθεροποίηση, κινητικότητα και ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, στην απόκτηση σωστής σωματικής στάσης στην καθημερινότητά σου και στην ανακούφιση από χρόνιους πόνους πλάτης, ώμων και αυχένα.

3) Ολιστική λειτουργική προπόνηση: Το Pilates αυξάνει αρμονικά και ισορροπημένα τη μυϊκή δύναμη, τη σταθεροποιητική ικανότητα, τη φυσιολογική αρθρική κινητικότητα και το συντονισμό των κινήσεων. Συγχρόνως, βελτιώνει την αναπνευστική ικανότητα και δραστηριοποιεί πολύπλευρα το πνεύμα, προάγοντας την αυτοσυγκέντρωση, την εστίαση, τον έλεγχο των κινήσεων, την νευρομυϊκή μνήμη και τη σωματική ενσυναίσθηση τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης όσο και στην καθημερινότητά σου.

3) Προσαρμογή και εξατομίκευση: Κάθε συνεδρία Pilates εξατομικεύεται στο επίπεδο εμπειρίας, στη φυσική σου κατάσταση, στις δυνατότητες και στις ανάγκες σου. Όλες οι κινήσεις γίνονται αργά, με σωστή αναπνοή, συνεχή συγκέντρωση στην τεχνικά άψογη εκτέλεση (και όχι στον αριθμό των επαναλήψεων!) και πάντα με απόλυτο έλεγχο, ώστε να γυμνάζεσαι σωστά, με ασφάλεια και αποτελεσματικά, χωρίς να κινδυνεύεις να τραυματιστείς από απότομες ή μη φυσιολογικές κινήσεις. Περαιτέρω, οι ασκήσεις μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την ενέργεια, τη διάθεση και τις δυνάμεις που έχεις τη συγκεκριμένη μέρα προπόνησης, π.χ. να γίνουν ευκολότερες ή δυσκολότερες, να εκτελεστούν με χαμηλότερη ή μεγαλύτερη ένταση, να γίνουν με πιο αργή ταχύτητα ή λίγο πιο γρήγορα, να είναι πιο χαλαρές και ανακουφιστικές ή πιο απαιτητικές.

4) Ποικιλία και πρόκληση: Ο πραγματικά μεγάλος αριθμός αυθεντικών ασκήσεων και παραλλαγών της μεθόδου Pilates εγγυάται ότι αφενός ότι δεν πρόκειται να βαρεθείτε ποτέ τα μαθήματα, καθότι κανένα δεν θα είναι ακριβώς ίδιο με το προηγούμενο, αφετέρου ότι η κάθε επόμενη συνεδρία θα αποτελεί μια καινούργια βιωματική εμπειρία και πρόκληση για συνεχή βελτίωση.

5) Αγχολυτική δραστηριότητα: Στο Pilates δεν υπάρχουν περιττές, αφύσικες, μεμονωμένες, γρήγορες, βεβιασμένες και απότομες κινήσεις, παρά μόνο απολύτως φυσιολογικές κινήσεις που σέβονται το σώμα σου και γίνονται με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια, αυστηρό μυϊκό έλεγχο και συνεχή φυσική ροή. Οι ακριβείς και αρμονικές κινήσεις όχι μόνο βοηθούν στη συμμετρική τόνωση του σώματος, αλλά βελτιώνουν επίσης τη ψυχική σου διάθεση, σε χαλαρώνουν από την περιττή σωματική ένταση και αποτελούν ένα ισχυρό αντίδοτο για τη μείωση του καθημερινού στρες.

6) Γρήγορα αποτελέσματα: Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο δημιουργός της μεθόδου Joseph Hubertus Pilates στο βιβλίο του “Return to Life Through Contrology” (1945): “Μετά από δέκα συνεδρίες, θα παρατηρήσετε μια αλλαγή στο σώμα σας. Μετά από είκοσι, θα την δουν και οι άλλοι, και μετά από τριάντα, θα έχετε ένα ολοκαίνουριο σώμα”.